Een fervent of minder fervent sporter? Je weet vast dat koolhydraten dé basis zijn van sportvoeding.

Na een training is het belangrijk om koolhydraten op te nemen om het herstel van je spieren te bevorderen. Honing is hiervoor een uitstekende energiebron. Honing zorgt er namelijk voor dat je bloedsuikerspiegel weer opgekrikt wordt en stabiel blijft. Het helpt je lichaam insuline aan te maken om tot een betere eiwitstofwisseling te komen. Bovendien zorgt de inname van honing na de training voor een verbeterd spierherstel.

De hoeveelheid koolhydraten die je na een training moet innemen, kan je berekenen door je lichaamsgewicht (in kilogram) te vermenigvuldigen met 0,8. Dit aantal koolhydraten moet je na je training opnemen om in balans te blijven. 35 gram honing staat gelijk aan 30 gram koolhydraten.

Envie de suivre l'actualité de Meli ?

Inscrivez-vous et recevez chaque mois la newsletter de Meli

You have Successfully Subscribed!

Op de hoogte blijven van de laatste Meli-nieuwtjes?

Schrijf je in en ontvang elke maand de nieuwsbrief van Meli

You have Successfully Subscribed!

Op de hoogte blijven van de laatste Meli-nieuwtjes?

Schrijf je in en ontvang elke maand de nieuwsbrief van Meli

You have Successfully Subscribed!

Envie de suivre l'actualité de Meli ?

Inscrivez-vous et recevez chaque mois la newsletter de Meli

You have Successfully Subscribed!